Koło nr 1

19 października 2013 Poznajemy Kraków i okolice" - Łagiewniki
20 czerwca 2013 Rabka i Maciejowa
29 września 2013 49 Zlot Turystów Pieszych - Ojcowski Park Narodowy

Historia Gimnazjum Sióstr Salezjanek i historia uprawianej w nim turystyki są ze sobą związane od pierwszego roku istnienia szkoły. I nie ma w tym nic dziwnego, jeśli pasja do wędrowania jest zaszczepiana wśród młodzieży przez grono nauczycielskie i rodziców - zapalonych miłośników pieszych wycieczek.

Zaczęliśmy nieśmiało, od krótkiego spaceru po starej Nowej Hucie. Sezon turystyki górskiej rozpoczęliśmy na Hali Łabowskiej 16-sto osobową grupą z s. Leokadią na czele. Zawędrowaliśmy w Gorce gdzie zdobyliśmy Turbacz oraz w Beskid Żywiecki na Halę Krupową.

W ramach turystyki pieszej zwiedzaliśmy Cmentarz Rakowicki, Salwator i Kopiec Kościuszki oraz pobliski Zabierzów i Puszczę Niepołomicką. Relacje wraz ze zdjęciami z wycieczek można obejrzeć na stronie internetowej szkoły www.dominik.edu.pl

Od samego początku mogliśmy liczyć na współpracę z Hutniczo-Miejskim Oddziałem PTTK w Krakowie. Systematyczne uczestnictwo w imprezach turystycznych organizowanych przez ww. Oddział PTTK zaowocowało wyjazdem jednego z naszych uczniów w Gorgany na Ukrainę.

Cmentarz Rakowicki

W związku z coraz większym zainteresowaniem młodzieży wędrowaniem, w tym roku zostało założone szkolne koło PTTK „Boski Wędrowiec”. Członkowie to uczniowie naszego Gimnazjum, jego absolwenci, nauczyciele i rodzice. Powstało ono dzięki wsparciu ze strony siostry dyrektor Leokadii Wojciechowskiej oraz panów Eugeniusza Halo, Czesława Wójcika i ulubionego przewodnika naszych uczniów Bogdana Müllera. To przy ich pomocy oraz zaangażowaniu nauczycieli Gimnazjum stało się możliwe praktykowanie turystyki pieszej i górskiej.

Wycieczki przybliżają młodzieży piękno ziemi ojczystej, jej historii, zabytków, budują relacje między rówieśnikami. Zmaganie się natomiast z trudami wędrówek kształtuje osobowość. Narzędziem motywującym do aktywnego udziału w organizowanych eskapadach są odznaki, których zdobywanie uczy systematyczności w dążeniu do celu. Jednocześnie są one wspaniałą pamiątką z wypraw. Działalność koła to też spotkania z ciekawymi ludźmi.
O Tatrach opowiadał przewodnik pan Zdzisław Gardziel. Znany podróżnik pan Jerzy Bogusław Nowak przybliżył nam wielokrotnie odwiedzaną przez siebie Syberię.

Nie możemy się już doczekać następnych wycieczek. Pierwsza w kolejce jest Lipnica Murowana i wielki konkurs palm wielkanocnych, tradycyjny dla tej miejscowości. Wszystkim nam zależy na propagowaniu zdrowego stylu życia od najmłodszych lat.

Wędrówki górskie na pewno wpisują się w ten trend. A więc do zobaczenia na szlaku!