Zakopane

Kierownik wycieczki: Bronisława Polak
Pogoda: słoneczna
Zakopane

Na wycieczkę do Zakopanego wyruszamy w mglisty sobotni poranek. Po drodze mijamy pokryte szronem drzewa i tak jest do okolic Nowego Targu, bliżej Zakopanego mgła opada i pokazuje się piękne jesienne słońce. W Zakopanem zostaje kilka osób (mają swoje plany na ten dzień), my udajemy się do Doliny Chochołowskiej, która znajduje się na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego, ale nie jest jego własnością, lecz należy do Wspólnoty Leśnej Uprawnionych Ośmiu Wsi z siedzibą w Witowie. Na terenie doliny prowadzona jest gospodarka leśna i pasterstwo. Nazwę swą dolina zawdzięcza pobliskiej wsi Chochołów zajmującą obszar Tatr pomiędzy Wołowcem a Bobrowcem. W dolnej części o długości około 4 km dolina tworzy głęboki wąwóz z dwoma przewężeniami zwanymi bramami: Niżnia Brama Chochołowska i Wyżnia Brama Chochołowska. Górna część doliny rozdziela się na trzy główne ramiona: Dolinę Starorobociańską, Dolinę Chochołowską Wyżnią i Dolinę Jarząbczą. Oprócz tych głównych odgałęzień Dolina Chochołowska posiada wiele odgałęzień z uroczymi małymi dolinkami. Wędrówkę naszą rozpoczynamy od Siwej Polany, (wylot doliny przy szosie Zakopane - Chochołów). Idziemy zielonym szlakiem dnem doliny nad malowniczym Potokiem Chochołowskim. Po prawej stronie podziwiamy strzeliste Siwiańskie Turnie oświetlone jesiennym słońcem, mijamy Polanę Huciska, dalej Niżnią Bramę Chochołowską. Po lewej ogromne Wywierzysko Chochołowskie, dalej przechodzimy koło zabytkowych Szałasów Pasterskich do Schroniska PTTK na Polanie Chochołowskiej. Po odpoczynku w schronisku ruszamy w drogę powrotną. Na górnym skraju Polany Chochołowskiej pod lasem wybudowana jest w góralskim stylu z niemalowanych desek, kryta czarnymi, drewnianymi gontami kaplica pw. św. Jana Chrzciciela. Rozciąga się stąd piękny widok na Dolinę Chochołowską i okalające ją góry.
Wracamy na Siwą Polanę i ruszamy w drogę powrotną do domu. Pogoda dopisała, humory też, wracamy w doskonałym nastroju.
Była to nasza ostatnia wycieczka w tym roku.
Zapraszamy na nasze imprezy w roku przyszłym.