WIOSENNE WAKACJE
CZŁONKÓW KLUBU TATRZAŃSKIEGO

Linia Paryż

Siedmioosobowa grupa w dniach od 28 kwietnia do 7 maja spędzała wiosenne wakacje we Francji.

Po przyjeździe i zakwaterowaniu się zwiedzamy Paryż, a w nim Mountmare (kościół św. Piotra, bazylikę Sacrecre, plac Pigale, Moulin Rouge, kościół Trinite oraz galerię Yateyette.

W drugim dniu po śniadaniu pojechaliśmy do Saint Denis (katedra Saint Denis, spacer w rejonie targu). Następnie udaliśmy się do nowoczesnej dzielnicy miasta Defence, gdzie znajduje się trzeci łuk triumfalny w Paryżu. Z stamtąd poszliśmy na piechotę do drugiego łuku, a następnie pod wieżę Eiffla. Rejs statkiem po Sekwanie. Na koniec dnia wybraliśmy się na Muntmare by zobaczyć Paryż po zachodzie słońca.

30 maja zwiedzaliśmy Louvr i wieżę Eiffla oraz Łuk Triumfalny.

Kolejnego dnia to zwiedzanie najsłynniejszej katedry Notherdame i Sorbony, miejsca pracy i nauki Marii Curie Skłodowskiej.W łacińskiej dzielnicy St-Etience-du-Mount widzieliśmy 1 majowy pochód francuzów.

2 maja podróż do Wersalu.

3 maja wyprawa do Disnaylandu i Disney Studios Parku.

Następnie przenosimy się w rejon francuskich Pirenejów i tam zwiedzamy jedno z najsłynniejszych sanktuariów w Lourdes gdzie św. Bernardecie objawiała się Matka Boska i udajemy się nad jezioro Gaube i pod najwyższy szczyt Vignimale 3298 m n.p.m., ale brak sprzętu zimowego uniemożliwia nam wyjście na szczyt.

Uczestnicy Iwona, Maciej i Marek Zyskowscy,Ewa, Marta Paweł Tobiaszowie, Małgorzata Lenda.