Regulamin Pracy Zarządu
Klubu Tatrzańskiego
Hutniczo-Miejskiego Oddziału PTTK
w Krakowie
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Niniejszy Regulamin Zarządu Klubu Tatrzańskiego, zwanego dalej Zarządem, opracowany zgodnie z Art. 81 ust. 1 i 3 Statutu PTTK oraz § 48 Statutu Hutniczo-Miejskiego Oddziału PTTK w Krakowie określa szczegółowe kompetencje i zadania, zasady zwoływania posiedzeń oraz tryb pracy zarządów kół - klubów PTTK.
Rozdział II
Skład Zarządu i tryb jego pracy
§ 2
- W skład Zarządu wchodzi 5 członków wybranych przez Walne Zebranie Klubu.
- Zarząd w głosowaniu tajnym wybiera ze swego grona prezesa, wiceprezesa lub wiceprezesów, sekretarza i skarbnika.
- Nie można łączyć funkcji pełnionej w Zarządzie z funkcjami w Komisji Rewizyjnej Klubu, jeśli Walne Zebranie Klubu podejmie uchwałę o wyborze Komisji Rewizyjnej.
- Kadencja Zarządu trwa cztery lata, chyba że uchwałą Walnego Zebrania Klubu kadencja została skrócona.
- Dla wykonania zadań, o których mowa w Regulaminie, Zarząd dokonuje podziału pracy wśród swoich członków. Ustala też terminarz dyżurów poszczególnych członków w lokalu wykorzystywanym do bieżącej działalności Klubu.
§ 3
- Zarząd kieruje działalnością Klubu w okresie pomiędzy Walnymi Zebraniami i odpowiada za swoją działalność przed Walnym Zebraniem Klubu oraz Zarządem Oddziału PTTK.
- Zarząd:
- zwołuje Zebrania Sprawozdawcze Klubu, co najmniej 1 raz w roku,
- wykonuje uchwały Walnego Zebrania Klubu, Zjazdu Oddziału, Walnego Zjazdu PTTK, Władz Naczelnych PTTK i Zarządu Oddziału oraz stwarza warunki dla ich wykonania przez członków Klubu,
- uchwala roczny plan działania oraz preliminarz budżetowy,
- ustala okresowe, tematyczne plany posiedzeń Zarządu oraz zasady współdziałania z Komisja Rewizyjną, o ile taka została wybrana przez Walne Zebranie Klubu,
- składa sprawozdania ze swej działalności Zarządowi Oddziału oraz na Walnym Zebraniu Klubu; przyjmuje roczne sprawozdania z wykonania budżetu, zatwierdza roczne sprawozdania finansowe,
- zarządza majątkiem własnym i powierzonym oraz funduszami Klubu w granicach preliminarza budżetowego, zgodnie z zasadami ustalonymi przez Zarząd Oddziału w ramach obowiązujących przepisów prawa oraz obowiązujących w PTTK przepisów finansowych,
- organizuje i ułatwia członkom Klubu uprawianie turystyki i krajoznawstwa we wszystkich ich formach, powołuje sekcje/zespoły specjalistyczne dla realizacji tych form,
- utrzymuje więzi z członkami zwyczajnymi PTTK zrzeszonymi w klubie,
- organizuje podstawowe kształcenie członków w zakresie wiedzy i umiejętności turystycznych i krajoznawczych,
- informuje członków o swojej działalności, działalności macierzystego Oddziału PTTK oraz Towarzystwa jako całości,
- współpracuje z kadrą programową zrzeszoną w Klubie przy realizacji celów i zadań Klubu oraz z kadrą z innych Kół i Klubów Oddziału,
- współpracuje z Zarządami innych Kół - Kubów Oddziału,
- występuje za pośrednictwem Zarządu Oddziału do ZG PTTK o wyróżnienia dla wybitnych działaczy Klubu PTTK w ramach obowiązującego "Systemu wyróżnień członków i jednostek PTTK",
- wnioskuje do Zarządu Oddziału o skreślenie z ewidencji członków, osoby zalegające z opłacaniem składki członkowskiej za okres dłuższy niż 12 miesięcy,
- prowadzi dokumentację pracy Klubu,
- prowadzi dokumentację finansową Klubu zgodnie z zasadami ustalonymi przez Zarząd Oddziału w ramach obowiązujących przepisów prawa oraz obowiązujących w PTTK przepisów finansowych,
- wnioskuje do Zarządu Oddziału o nadanie Klubowi nazwy lub imienia patrona oraz o wyrażenie zgody na uczestnictwo Klubu w pracach innych stowarzyszeń o pokrewnych celach i działalności,
- podejmuje inne działania dla realizacji celów statutowych PTTK, w tym zlecone przez Zarząd Oddziału.
- Prezes Zarząd zaznajamia z wystąpieniami Komisji Rewizyjnej Oddziału oraz Sądu Koleżeńskiego na posiedzeniu zarządu klubu zwołanym w trybie pilnym w ciąg 7 dni i ustosunkowuje się do nich do 30 dni.
§ 4
Zarząd Klubu, z upoważnienia Walnego Zebrania może uchwalać, niezależnie od składki członkowskiej PTTK, wysokość dodatkowych składek, które przeznaczane są w całości na działalność Klubu.
§ 5
- Zarząd realizuje swoje zadania przez:
- posiedzenia Zarządu,
- działalność członków Zarządu w okresie między posiedzeniami,
- sekcje/zespoły jako fachowe organy Zarządu.
§ 6
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż cztery razy w roku. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes Klubu i przewodniczy mu.
- Uchwały i decyzje Zarządu zapadają zwykłą większością głosów, przy udziale co najmniej połowy ogólnej liczby uprawnionych do głosowania. W razie równości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego posiedzenia Zarządu.
- Głosowania są jawne. Głosowanie tajne może być zarządzone na wniosek każdego członka Zarządu.
- Posiedzenia Zarządu są protokołowane a podejmowane uchwały podpisywane i ewidencjonowane. Protokoły z posiedzeń i podejmowane uchwały powinny być numerowane.
§ 7
Udział w posiedzeniach i pracach Zarządu oraz realizacja przyjętych przez Zarząd zadań jest statutowym obowiązkiem jego członków.
Rozdział III
Podział zadań pomiędzy członków Zarządu
§ 8
Do najważniejszych zadań członków Zarządu należy:
- Prezesa:
- reprezentowanie Klubu wobec władz PTTK i na zewnątrz,
- koordynacja działalnością Zarządu Klubu; czuwanie nad prawidłową realizacją podejmowanych zadań i uchwał,
- ustalanie podziału zadań wśród członków Zarządu Klubu ze szczególnym uwzględnieniem utrzymania więzi między organizacyjnej i z członkami zrzeszonymi w Kole,
- zwoływanie i przewodzenie posiedzeniom Zarządu i jego Prezydium, ustalanie tematyki posiedzeń i terminów ich odbywania,
- podejmowanie decyzji w sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji Zarządu,
- podpisywanie uchwał Zarządu Klubu,
- zaznajamianie Zarządu z wystąpieniami Komisji Rewizyjnej Oddziału oraz Sądu Koleżeńskiego na najbliższym posiedzeniu zwołanym w trybie pilnym 7 dni i ustosunkowywanie się do nich do 30 dni.
- Wiceprezesa:
- zastępowanie Prezesa w czasie jego nieobecności w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
- koordynuje określonymi dziedzinami działalności, powierzonymi przez Zarząd (np. organizacja imprez turystyki kwalifikowanej; sprawy dotyczące krajoznawstwa; sprawami organizacyjnymi i członkowskimi; organizacją szkolenia podstawowego członków, przepływem informacji itp.),
- przygotowywanie materiałów na posiedzenie Zarządu w dziedzinach powierzonych przez Zarząd,
- reprezentowanie Klubu wobec władz PTTK oraz na zewnątrz w zakresie udzielonych pełnomocnictw.
- Skarbnika:
- nadzór nad całokształtem działalności finansowej i majątkiem zarządzanym i powierzonym,
- reprezentowanie Klubu w sprawach finansowych wobec władz PTTK oraz na zewnątrz w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
- opracowywanie preliminarzy budżetowych Klubu oraz sprawozdań z ich wykonania,
- podpisywanie uchwał Zarządu i jego Prezydium w sprawach finansowych i majątkowych,
- zbieranie składek członkowskich i rozliczanie ich z Zarządem Oddziału,
- prowadzenie ewidencji wpłat i wypłat kasowych i bankowych,
- regulowanie wszelkich rachunków, zgodnie z uchwałami Zarządu i zatwierdzonym preliminarzem,
- podpisywanie wraz z Prezesem pism dotyczących spraw finansowych,
- nadzorowanie zabezpieczenia majątku, którym zarządza i z którego korzysta Koło oraz majątku obcego powierzonego Kołu.
- Sekretarza:
- reprezentowanie Klubu wobec władz PTTK oraz na zewnątrz w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
- przygotowywanie posiedzeń Zarządu; współdziałanie w tym zakresie z prezesem i pozostałymi członkami Zarządu,
- protokołowanie posiedzeń Zarządu; ewidencjonowanie podejmowanych uchwał; nadzorowanie przy współudziale Prezesa ich realizacji,
- przeglądanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej; podpisywanie wraz z Prezesem lub wiceprezesem korespondencji wychodzącej,
- prowadzenie ewidencji członków zwyczajnych PTTK Klubu i jej aktualizowanie,
- prowadzenie korespondencji z członkami Klubu PTTK,
- prowadzenie dokumentacji działalności Klubu,
- prowadzenie sprawozdawczości Klubu, terminowe jej przekazywanie do Zarządu Oddziału
§ 9
- Koło Krajoznawczo-Turystyczne niezależnie od statutowych władz Klubu ma swego opiekuna, którym może być członek kadry programowej PTTK uzgodniony z Zarządem Oddziału.
- Zadaniem opiekuna jest udzielanie Klubowi pomocy w działalności jak również pomoc w realizacji zadań Klubu i reprezentowanie tej jednostki wobec Zarządu Oddziału PTTK i innych Władz PTTK.
§ 10
Członek Zarządu ma obowiązek sumiennie wywiązywać się z przyjętych na siebie zadań.
§ 11
Uchwały Zarządu mogą być uchylone lub ich wykonanie zawieszone przez Zarządu Oddziału w przypadku, gdy są sprzeczne z prawem, Statutem PTTK, Statutem Oddziału oraz uchwałami Władz Naczelnych PTTK i Władz Oddziału.
§ 12
- Zarząd może być zawieszony przez Zarząd Oddziału w przypadku:
- zaniechania działalności,
- rażącego lub uporczywego naruszania obowiązków wynikających ze Statutu PTTK, Statutu Oddziału oraz uchwał Władz PTTK i władz Oddziału,
- naruszenia podstawowych zasad gospodarki majątkiem własnym lub powierzonym,
- działania na szkodę PTTK.
- Uchwała Zarządu Oddziału o zawieszeniu Zarządu Klubu może być podjęta po wysłuchaniu wyjaśnień Zarządu i Komisji Rewizyjnej Klubu, jeśli taka została wybrana, chyba że nie złożyły one wyjaśnień w wyznaczonym terminie.
- Podejmując uchwałę o zawieszeniu Zarządu Klubu, Zarząd Oddziału powołuje Tymczasowy Zarząd Klubu, którego zadaniem jest usunięcie przyczyn, które spowodowały zawieszenie oraz zwołanie w terminie trzech miesięcy od daty powołania Walnego Zebrania Klubu, celem wyboru nowego Zarządu.
Rozdział IV
Symbole i pieczęcie
§ 13
- Zarząd w działalności Klubu używa odznaki organizacyjnej Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, której opis i wzór określony został w art. 5 pkt. 1 Statutu PTTK.
- Koło za pośrednictwem Zarządu może używać pieczątki firmowej podłużnej tzw. nagłówkowej w kształcie prostokąta o następującej treści:
HUTNICZO-MIEJSKI ODDZIAŁ PTTK
W KAKOWIE
KLUB TATRZAŃSKI
31-751 KRAKÓW
ul. BULWAROWA 37
www.pttkhts.hg.pl
- Zarząd może używać, zgodnie z obowiązującymi przepisami innych niezbędnych do działalności pieczęci oraz druków wg wzorów zatwierdzonych przez Zarząd Oddziału PTTK na wniosek Zarządu Klubu.
- Klub może używać flagi , proporczyków, emblematów zgodnie ze wzorem zatwierdzonym przez Zarząd Oddziału na wniosek Zarządu Klubu.
Rozdział V
Postanowienia końcowe
§ 14
- Niniejszy Regulamin Zarządu Klubu uchwalony został przez Zarząd Oddziału PTTK uchwałą Nr 18/XXVIII/2017 z dnia 28.06.2017.
- Interpretacja postanowień Regulaminu Zarządu Klubu należy do Zarządu Hutniczo-Miejskiego Oddziału PTTK w Krakowie.
- Anuluję się uchwałę Nr 4/ZO/2013 z dnia 28.03.2013 r.