kontur (2 kB)

Regulamin Pracy Zarządu
Klubu Tatrzańskiego
Hutniczo-Miejskiego Oddziału PTTK
w Krakowie

Linia
Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 1

Niniejszy Regulamin Zarządu Klubu Tatrzańskiego, zwanego dalej Zarządem, opracowany zgodnie z Art. 81 ust. 1 i 3 Statutu PTTK oraz § 48 Statutu Hutniczo-Miejskiego Oddziału PTTK w Krakowie określa szczegółowe kompetencje i zadania, zasady zwoływania posiedzeń oraz tryb pracy zarządów kół - klubów PTTK.

Rozdział II
Skład Zarządu i tryb jego pracy
§ 2

  1. W skład Zarządu wchodzi 5 członków wybranych przez Walne Zebranie Klubu.
  2. Zarząd w głosowaniu tajnym wybiera ze swego grona prezesa, wiceprezesa lub wiceprezesów, sekretarza i skarbnika.
  3. Nie można łączyć funkcji pełnionej w Zarządzie z funkcjami w Komisji Rewizyjnej Klubu, jeśli Walne Zebranie Klubu podejmie uchwałę o wyborze Komisji Rewizyjnej.
  4. Kadencja Zarządu trwa cztery lata, chyba że uchwałą Walnego Zebrania Klubu kadencja została skrócona.
  5. Dla wykonania zadań, o których mowa w Regulaminie, Zarząd dokonuje podziału pracy wśród swoich członków. Ustala też terminarz dyżurów poszczególnych członków w lokalu wykorzystywanym do bieżącej działalności Klubu.

§ 3

  1. Zarząd kieruje działalnością Klubu w okresie pomiędzy Walnymi Zebraniami i odpowiada za swoją działalność przed Walnym Zebraniem Klubu oraz Zarządem Oddziału PTTK.
  2. Zarząd:
    1. zwołuje Zebrania Sprawozdawcze Klubu, co najmniej 1 raz w roku,
    2. wykonuje uchwały Walnego Zebrania Klubu, Zjazdu Oddziału, Walnego Zjazdu PTTK, Władz Naczelnych PTTK i Zarządu Oddziału oraz stwarza warunki dla ich wykonania przez członków Klubu,
    3. uchwala roczny plan działania oraz preliminarz budżetowy,
    4. ustala okresowe, tematyczne plany posiedzeń Zarządu oraz zasady współdziałania z Komisja Rewizyjną, o ile taka została wybrana przez Walne Zebranie Klubu,
    5. składa sprawozdania ze swej działalności Zarządowi Oddziału oraz na Walnym Zebraniu Klubu; przyjmuje roczne sprawozdania z wykonania budżetu, zatwierdza roczne sprawozdania finansowe,
    6. zarządza majątkiem własnym i powierzonym oraz funduszami Klubu w granicach preliminarza budżetowego, zgodnie z zasadami ustalonymi przez Zarząd Oddziału w ramach obowiązujących przepisów prawa oraz obowiązujących w PTTK przepisów finansowych,
    7. organizuje i ułatwia członkom Klubu uprawianie turystyki i krajoznawstwa we wszystkich ich formach, powołuje sekcje/zespoły specjalistyczne dla realizacji tych form,
    8. utrzymuje więzi z członkami zwyczajnymi PTTK zrzeszonymi w klubie,
    9. organizuje podstawowe kształcenie członków w zakresie wiedzy i umiejętności turystycznych i krajoznawczych,
    10. informuje członków o swojej działalności, działalności macierzystego Oddziału PTTK oraz Towarzystwa jako całości,
    11. współpracuje z kadrą programową zrzeszoną w Klubie przy realizacji celów i zadań Klubu oraz z kadrą z innych Kół i Klubów Oddziału,
    12. współpracuje z Zarządami innych Kół - Kubów Oddziału,
    13. występuje za pośrednictwem Zarządu Oddziału do ZG PTTK o wyróżnienia dla wybitnych działaczy Klubu PTTK w ramach obowiązującego "Systemu wyróżnień członków i jednostek PTTK",
    14. wnioskuje do Zarządu Oddziału o skreślenie z ewidencji członków, osoby zalegające z opłacaniem składki członkowskiej za okres dłuższy niż 12 miesięcy,
    15. prowadzi dokumentację pracy Klubu,
    16. prowadzi dokumentację finansową Klubu zgodnie z zasadami ustalonymi przez Zarząd Oddziału w ramach obowiązujących przepisów prawa oraz obowiązujących w PTTK przepisów finansowych,
    17. wnioskuje do Zarządu Oddziału o nadanie Klubowi nazwy lub imienia patrona oraz o wyrażenie zgody na uczestnictwo Klubu w pracach innych stowarzyszeń o pokrewnych celach i działalności,
    18. podejmuje inne działania dla realizacji celów statutowych PTTK, w tym zlecone przez Zarząd Oddziału.
  3. Prezes Zarząd zaznajamia z wystąpieniami Komisji Rewizyjnej Oddziału oraz Sądu Koleżeńskiego na posiedzeniu zarządu klubu zwołanym w trybie pilnym w ciąg 7 dni i ustosunkowuje się do nich do 30 dni.
§ 4

Zarząd Klubu, z upoważnienia Walnego Zebrania może uchwalać, niezależnie od składki członkowskiej PTTK, wysokość dodatkowych składek, które przeznaczane są w całości na działalność Klubu.

§ 5

  1. Zarząd realizuje swoje zadania przez:
    1. posiedzenia Zarządu,
    2. działalność członków Zarządu w okresie między posiedzeniami,
    3. sekcje/zespoły jako fachowe organy Zarządu.

§ 6

  1. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż cztery razy w roku. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes Klubu i przewodniczy mu.
  2. Uchwały i decyzje Zarządu zapadają zwykłą większością głosów, przy udziale co najmniej połowy ogólnej liczby uprawnionych do głosowania. W razie równości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego posiedzenia Zarządu.
  3. Głosowania są jawne. Głosowanie tajne może być zarządzone na wniosek każdego członka Zarządu.
  4. Posiedzenia Zarządu są protokołowane a podejmowane uchwały podpisywane i ewidencjonowane. Protokoły z posiedzeń i podejmowane uchwały powinny być numerowane.

§ 7

Udział w posiedzeniach i pracach Zarządu oraz realizacja przyjętych przez Zarząd zadań jest statutowym obowiązkiem jego członków.

Rozdział III
Podział zadań pomiędzy członków Zarządu

§ 8

Do najważniejszych zadań członków Zarządu należy:

  1. Prezesa:

    1. reprezentowanie Klubu wobec władz PTTK i na zewnątrz,
    2. koordynacja działalnością Zarządu Klubu; czuwanie nad prawidłową realizacją podejmowanych zadań i uchwał,
    3. ustalanie podziału zadań wśród członków Zarządu Klubu ze szczególnym uwzględnieniem utrzymania więzi między organizacyjnej i z członkami zrzeszonymi w Kole,
    4. zwoływanie i przewodzenie posiedzeniom Zarządu i jego Prezydium, ustalanie tematyki posiedzeń i terminów ich odbywania,
    5. podejmowanie decyzji w sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji Zarządu,
    6. podpisywanie uchwał Zarządu Klubu,
    7. zaznajamianie Zarządu z wystąpieniami Komisji Rewizyjnej Oddziału oraz Sądu Koleżeńskiego na najbliższym posiedzeniu zwołanym w trybie pilnym 7 dni i ustosunkowywanie się do nich do 30 dni.

  2. Wiceprezesa:

    1. zastępowanie Prezesa w czasie jego nieobecności w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
    2. koordynuje określonymi dziedzinami działalności, powierzonymi przez Zarząd (np. organizacja imprez turystyki kwalifikowanej; sprawy dotyczące krajoznawstwa; sprawami organizacyjnymi i członkowskimi; organizacją szkolenia podstawowego członków, przepływem informacji itp.),
    3. przygotowywanie materiałów na posiedzenie Zarządu w dziedzinach powierzonych przez Zarząd,
    4. reprezentowanie Klubu wobec władz PTTK oraz na zewnątrz w zakresie udzielonych pełnomocnictw.

  3. Skarbnika:

    1. nadzór nad całokształtem działalności finansowej i majątkiem zarządzanym i powierzonym,
    2. reprezentowanie Klubu w sprawach finansowych wobec władz PTTK oraz na zewnątrz w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
    3. opracowywanie preliminarzy budżetowych Klubu oraz sprawozdań z ich wykonania,
    4. podpisywanie uchwał Zarządu i jego Prezydium w sprawach finansowych i majątkowych,
    5. zbieranie składek członkowskich i rozliczanie ich z Zarządem Oddziału,
    6. prowadzenie ewidencji wpłat i wypłat kasowych i bankowych,
    7. regulowanie wszelkich rachunków, zgodnie z uchwałami Zarządu i zatwierdzonym preliminarzem,
    8. podpisywanie wraz z Prezesem pism dotyczących spraw finansowych,
    9. nadzorowanie zabezpieczenia majątku, którym zarządza i z którego korzysta Koło oraz majątku obcego powierzonego Kołu.

  4. Sekretarza:

    1. reprezentowanie Klubu wobec władz PTTK oraz na zewnątrz w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
    2. przygotowywanie posiedzeń Zarządu; współdziałanie w tym zakresie z prezesem i pozostałymi członkami Zarządu,
    3. protokołowanie posiedzeń Zarządu; ewidencjonowanie podejmowanych uchwał; nadzorowanie przy współudziale Prezesa ich realizacji,
    4. przeglądanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej; podpisywanie wraz z Prezesem lub wiceprezesem korespondencji wychodzącej,
    5. prowadzenie ewidencji członków zwyczajnych PTTK Klubu i jej aktualizowanie,
    6. prowadzenie korespondencji z członkami Klubu PTTK,
    7. prowadzenie dokumentacji działalności Klubu,
    8. prowadzenie sprawozdawczości Klubu, terminowe jej przekazywanie do Zarządu Oddziału

§ 9

  1. Koło Krajoznawczo-Turystyczne niezależnie od statutowych władz Klubu ma swego opiekuna, którym może być członek kadry programowej PTTK uzgodniony z Zarządem Oddziału.
  2. Zadaniem opiekuna jest udzielanie Klubowi pomocy w działalności jak również pomoc w realizacji zadań Klubu i reprezentowanie tej jednostki wobec Zarządu Oddziału PTTK i innych Władz PTTK.

§ 10

Członek Zarządu ma obowiązek sumiennie wywiązywać się z przyjętych na siebie zadań.

§ 11

Uchwały Zarządu mogą być uchylone lub ich wykonanie zawieszone przez Zarządu Oddziału w przypadku, gdy są sprzeczne z prawem, Statutem PTTK, Statutem Oddziału oraz uchwałami Władz Naczelnych PTTK i Władz Oddziału.

§ 12

  1. Zarząd może być zawieszony przez Zarząd Oddziału w przypadku:
    1. zaniechania działalności,
    2. rażącego lub uporczywego naruszania obowiązków wynikających ze Statutu PTTK, Statutu Oddziału oraz uchwał Władz PTTK i władz Oddziału,
    3. naruszenia podstawowych zasad gospodarki majątkiem własnym lub powierzonym,
    4. działania na szkodę PTTK.
  2. Uchwała Zarządu Oddziału o zawieszeniu Zarządu Klubu może być podjęta po wysłuchaniu wyjaśnień Zarządu i Komisji Rewizyjnej Klubu, jeśli taka została wybrana, chyba że nie złożyły one wyjaśnień w wyznaczonym terminie.
  3. Podejmując uchwałę o zawieszeniu Zarządu Klubu, Zarząd Oddziału powołuje Tymczasowy Zarząd Klubu, którego zadaniem jest usunięcie przyczyn, które spowodowały zawieszenie oraz zwołanie w terminie trzech miesięcy od daty powołania Walnego Zebrania Klubu, celem wyboru nowego Zarządu.

Rozdział IV
Symbole i pieczęcie

§ 13

  1. Zarząd w działalności Klubu używa odznaki organizacyjnej Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, której opis i wzór określony został w art. 5 pkt. 1 Statutu PTTK.
  2. Koło za pośrednictwem Zarządu może używać pieczątki firmowej podłużnej tzw. nagłówkowej w kształcie prostokąta o następującej treści:

    HUTNICZO-MIEJSKI ODDZIAŁ PTTK
    W KAKOWIE
    KLUB TATRZAŃSKI
    31-751 KRAKÓW
    ul. BULWAROWA 37
    www.pttkhts.hg.pl

  3. Zarząd może używać, zgodnie z obowiązującymi przepisami innych niezbędnych do działalności pieczęci oraz druków wg wzorów zatwierdzonych przez Zarząd Oddziału PTTK na wniosek Zarządu Klubu.
  4. Klub może używać flagi , proporczyków, emblematów zgodnie ze wzorem zatwierdzonym przez Zarząd Oddziału na wniosek Zarządu Klubu.
Rozdział V
Postanowienia końcowe

§ 14

  1. Niniejszy Regulamin Zarządu Klubu uchwalony został przez Zarząd Oddziału PTTK uchwałą Nr 18/XXVIII/2017 z dnia 28.06.2017.
  2. Interpretacja postanowień Regulaminu Zarządu Klubu należy do Zarządu Hutniczo-Miejskiego Oddziału PTTK w Krakowie.
  3. Anuluję się uchwałę Nr 4/ZO/2013 z dnia 28.03.2013 r.
Linia
copyright