Sudecki Włóczykij

29 czerwca 2015 r.

Linia sudety17 (184 kB)

Poniedziałek 29.06.2015

Opuszczamy hotel i jego urocze śniadanka i zmieniamy lokal na Stronie Śląskie - tradycyjne Montenegro.

Suchy Vrch (995 m n.p.m.)

Wzniesienie w Górach Orlickch położony około 6km od Kralik o bardzo charakterystycznej wieży. Ta 33 metrowa betonowa wieża widokowa została adoptowana z wieży ciśnień i wybudowana w latach 1931- 1932 kształtem przypomina grzyba.

Po aneksji Czech obiekt służył za ośrodek rehabilitacyjny dla rannych lotników Luftwaffe.

sudety18 (192 kB)

W przeszłości przez wzniesienie przechodziła historyczna granica między Morawami a Czechami. Wejście na wieżę 30 koron i 3pieczątki do kolekcji. W odległości około 250m od schroniska znajduje się szczyt, pomiędzy skałkami robimy foto na tle grzyba.

Studenske Skaly (720 m n.p.m.)

Parkujemy pod urzędem dokładnie w chwili kiedy dzwony pobliskiego kościoła wybijały godzinę 12. Idziemy niebieskim szlakiem, lasem łagodnie na szczyt.

sudety19 (644 kB)

Miejsce o tyle ciekawe, że ma punkt widokowy nad pionowo opadającymi skałami oddalone od szczytu około 30 metrów.

Miejsce oznaczone tabliczką i słupkiem. Dystans do pokonania 1,9 km od urzędu.

Czas przejścia 7,6 km – 197 m – 1:05 h.

Jeřáb (1003 m n.p.m.)

Kolejny ukłon dla tych co mają zaległości. W Severomoravskiej Chacie spożywamy posiłek poczym udajemy się na szczyt niebieskim szlakiem.

sudety20 (522 kB)

Dokonujemy wpisu do zeszytu i wracamy pod kapliczkę św. Trójcy.

Czas przejścia 4,23 km – 132 m – 1h.

Trójmorski Wierch (1145 m n.p.m.)

Większość już na tym szczycie była ale od strony Czeskiej nie wchodziliśmy. Godzina popołudniowa (1620) kiedy wyruszamy ostrym podejściem dalej wzdłuż granicy do wieży widokowej. Mamy doskonałą widoczność i ciekawy widok na odległą burzę. Robimy pętlę schodząc zielonym szlakiem. Pozostaje dokonać pamiątkowe foto i schodzimy całość zajmuje nam 1:15.

sudety21 (654 kB)

W Dolnej Morawie w prawie zamkniętej restauracji podbijamy nasze pomarańczowe książeczki. Wywiązała się dyskusja co dalej, bo godzina już późna a zakwaterowanie czeka w Stroniu Śląskim. To co nam zostało przenosimy na dzień wolny i wszyscy są happy. Po zatankowaniu i zrobieniu zakupów w Międzylesiu zmęczeni docieramy na kwaterę.