"Spotkania..."

Port Lotniczy im. Jana Pawła II
w Krakowie
29 maja 2008 r.

Kolejna, czwarta impreza dla dzieci i osób niepełnosprawnych z cyklu "Spotkania...", odbyła się 29 maja 2008 roku w Balicach.

Uczestniczyły w niej dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego nr 2 im. Janusza Korczaka oraz Zespołu Szkół Specjalnych nr 6 w Krakowie. W spotkaniu brały udział 22 osoby. Na lotnisko jechaliśmy specjalnym pociągiem Kraków Główny - Balice.

W pociągu

Zwiedzaliśmy Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II w Krakowie. Po lotnisku oprowadzał nas pracownik Portu Lotniczego Pani Justyna Zajączkowska.

Lotnisko w Balicach

Międzynarodowy Port Lotniczy położony jest 11 km na zachód od centrum Krakowa i zlokalizowany jest obok wojskowej bazy lotniczej w Balicach, z którą współużytkuje betonową drogę startową. Obecnie jest to drugi najruchliwszy port lotniczy, po warszawskim Okęciu.

Oto pokrótce jego historia:

Na płycie lotniska

Po wysłuchaniu krótkiej historii lotniska Pani Justyna przeprowadziła nas przez wszystkie kolejne etapy jakie przechodzi każdy pasażer przed lotem, i tak po kolei:

Następnym etapem naszej wędrówki po Porcie Lotniczym był taras widokowy. I znowu bramki sprawdzające zawartość naszych kieszeni, torebek i plecaków. Na tarasie witaliśmy i żegnaliśmy mnóstwo pasażerów.

Ruch na krakowskim lotnisku był duży. Dzieci z zachwytem oglądały ogromne maszyny lądujące i startujące w odstępie dosłownie paru minut. Podziwialiśmy lekkość z jaką tak duże samoloty odrywały się od ziemi.
Pani Justyna opowiadała dzieciom skąd przylatuje i dokąd odlatują oglądane samoloty.

Po wyjściu z tarasu widokowego pożegnaliśmy się z naszą sympatyczną przewodniczką i pełni wrażeń usiedliśmy w kawiarni aby posmakować pysznych batoników i napić cię wody.

Ponieważ do odjazdu pociągu było jeszcze trochę czasu, z lotniska na peron przeszliśmy pieszo

Po przyjeździe na Dworzec Główny w Krakowie, pożegnaliśmy się z dziećmi i już planowaliśmy gdzie pojedziemy na kolejne "Spotkania..."

Zarząd Integracyjnego koła PTTK Matragona składa serdeczne podziękowania za pomoc przy organizacji "Spotkania..."

PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.
Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie.

MPL Services Sp. z o.o w Balicach

Kraków Airport im Jana Pawła II

Do zobaczenia we wrześniu!