Tatry Zachodnie - Rochacze

Dzień Pierwszy Piątek 11.07.2014
Trasa: Kiry - Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej

Trasa 1

Przewyższenie: 223 m, długość: 9.8 km.

Dzień Drugi Sobota 12.07.2014
Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej - Rochacze - Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej

Trasa 2

Przewyższenie: 1878 m, długość: 20.0 km.

Trasa nr 2
Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej - Rochacze - Ťatliakova Chata - Grześ - Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej

Trasa 3

Przewyższenie: 1955 m, długość: 21.4 km.

Dzień Trzeci Niedziela 13.07.2014

Trasa:
Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej - Starorobociański Wierch - Kiry

Trasa 4

Przewyższenie: 1661 m, długość: 25 km.

Poznajemy Schroniska
Tatry Zachodnie - Rochacze

rochacze01 (73 kB)

W dniu 11.07.2014 po raz drugi Wędrowcy zawitali do schroniska na Polanie Chochołowskiej tym razem plan naszej wędrówki po Tatrach Zachodnich ustalaliśmy wspólnie przy herbatce w schronisku.

rochacze02 (96 kB)

W sobotę podzieleni na trzy grupy, wychodząc o różnych porach wyruszyliśmy na trasy:
Przy niepewnej pogodzie (w południe miało być już bez deszczyku) pierwsza grupa ambitnie chciała wykonać plan jaki został założony czyli dojść na Błyszcz i Bystrą, ale niestety pogoda pokrzyżowała plany i w strugach deszczu zdecydowali zawrócić do schroniska z Trzydniowiańskiego Wierchu po wysuszeniu się, poszli na Grzesia.

rochacze03 (47 kB)

Druga grupa natomiast wyruszyła około godziny 14:00 aura im sprzyjała (deszcz jak ręką odjął poszedł straszyć gdzie indziej) zdobyła Starobociański Wierch. Wieczorem wrócili do schroniska w bardzo dobrych nastrojach.
Trzecia grupa wędrowała łatwiejszymi szlakami podziwiając piękno doliny chochołowskiej.
Wieczorem podzieliliśmy się naszymi wrażeniami z wędrówki mając nadzieję, że pogoda w niedziele będzie nam sprzyjała.
W niedzielę pobudka o 6:00. O godzinie 7:00 wyruszamy z ogromną nadzieją że jednak Rohacze zdobędziemy. Tym razem mamy piękną słoneczną pogodę

. rochacze04 (54 kB)

Podziwiając uroki Doliny Chochołowskiej wychodzimy na przełęcz pod Wołowcem, po krótkiej rochacze05 (73 kB) przerwie wychodzimy na Wołowiec. Pogoda dalej nas rozpieszcza podziwiamy wspaniałe widoki jakie roztaczają się wokół nas.

rochacze06 (72 kB)

Idziemy dalej na Ostrego Rochacza,

rochacze07 (80 kB)

Płaczliwego Rochacza,

rochacze08 (68 kB)

i dalej już tylko z górki Doliną Smutną dochodzimy do Bufetu Rohackiego (słow. bývalá Ťatliakova chata) – obsługujący turystów bufet położony na wysokości 1380 m n.p.m. w Dolinie Rohackiej na krótki odpoczynek.

rochacze09 (77 kB)rochacze10 (64 kB)

Przez Rakoń i Grzesia schodzimy do schroniska. Godzina jest już późna, jednak znajdujemy czas na małą uroczystość i naszej Koleżance Kasi wspólnie wręczamy skromną laurkę „Kasia The Best”. Szybki prysznic kolacyjka i żegnamy się ze schroniskiem i obiecujemy że jeszcze tu wrócimy. Zabieramy nasze plecaki, mając gwiazdy za drogowskaz dochodzimy do Siwej Polany i tak zakończyła się nasza wędrówka po Tatrach Zachodnich.

Podziękowania dla wszystkich uczestników wędrówki za miłą atmosferę, jaką stworzyli.