Tatry Zachodnie

24 - 25.05.2014 r.

Linia Tatry Zachodnie

Planowane trasy:

Dzień 1
Dolina Chochołowska - skrzyżowanie - Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej

Dzień 2
Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej - Dolina Chochołowska – skrzyżowanie

tatry01 (64 kB)

W pierwszy dzień postanowiliśmy „odwrócić” planowaną tras, aby na Grzesia (1653 m n.p.m.) dotrzeć na zachód słońca. Ze schroniska PTTK na Polanie Chochołowskiej szlakiem żółtym dotarliśmy do odejścia szlaku zielonego. Początkowo szlak zielony podąża łagodnie lasem wzdłuż Chochołowskiego Potoku. Doliną Wyżnia Chochołowska docieramy pod coraz bardziej strome podejście na grzbiet między Wołowcem (2064 m n.p.m), a Rakoniem (1879 m n.p.m). Czas przejścia wynosi 2:15 h.

tatry02 (91 kB) tatry03 (73 kB) tatry04 (81 kB) tatry05 (75 kB) tatry06 (68 kB) tatry07 (86 kB) tatry08 (64 kB)

Z przełęczy Pod Wołowcem, szlakiem niebieskim, udajemy się na Rakoń 1879 m n.p.m. – czas przejścia ok. 10 min. Ze szczytu idziemy dalej niebieskim szlakiem, ciągnącym się wzdłuż granicznego grzbietu, na Łuczniańską Przełęcz 1602 m. n.p.m., a następnie docieramy na Grzesia 1653 m n.p.m. – 1 h.

Ze szczytu Grzesia możemy zobaczyć Dolinę Chochołowską, a po stronie słowackiej okolice Doliny Bobrowieckiej i Łatanej.
Z Grzesia, żółtym szlakiem, schodzimy do schroniska na Polanie Chochołowskiej – czas zejścia 1 h.

W drugi dzień również zmieniamy trasę, dlatego też ze schroniska wyruszamy szlakiem zielonym do Polany Trzydniówki, z której szlakiem czerwonym zmierzamy w kierunku Trzydniowiańskiego Wierchu (1758 m n.p.m).

tatry09 (109 kB)

Po wejściu w las, trasa prowadzi dosyć stromo przez dłuższy czas w górę najpierw Krowim Żlebem, a następnie grzbietem zwanym Kulawcem.

tatry10 (140 kB)

Z lasu wchodzimy w gęste, przerastające ścieżkę kosodrzewiny, gdzie po przedarciu się przez nie docieramy do łagodnego, trawiastego grzbietu Trzydniowiańskiego Wierchu.

tatry11 (53 kB) tatry12 (72 kB)

Ze względu na złe warunki atmosferyczne, na szczycie Trzydniowiańskiego Wierchu, dzielimy się na 2 grupy. Pierwsza grupa, bardziej odważna, gotowa na wędrówki w chmurach, szlakiem zielonym w prawo udaje się w stronę grani głównej Kończystego Wierchu (2002 m n.p.m.).

tatry13 (66 kB)

Natomiast druga grupa kieruje się nadal czerwonym szlakiem do Doliny Jarząbczej, a następnie Szlakiem Papieskim- szlak biało żółty. Jest to trasa wycieczki Jana Pawła II, którą upamiętnia tablica na wielkim głazie.

tatry14 (104 kB)tatry15 (95 kB)tatry16 (90 kB)tatry17 (130 kB)tatry18 (125 kB)

Kontynuując trasę czerwonym szlakiem docieramy do Polany Chochołowskiej, a następnie zielonym szlakiem wracamy do schroniska.