Opłatek Komisji i Klubu Turystyki Górskiej

W okresie przedświątecznym 19 XII 2009 odbyło się coroczne spotkanie opłatkowe Klubu Turystyki Górskiej. W spotkaniu brali udział członkowie KTG, uczestnicy wycieczek organizowanych przez KTG oraz zaproszeni goście. Mieliśmy zaszczyt gościć wieloletnich działaczy Hutniczego Oddziału PTTK oraz Przewodniczącego Komisji Turystyki Górskiej Zarządu Głównego PTTK Pan Jerzego Gajewskiego oraz p. Jerzego Zgałę, Przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej Zarządu Głównego PTTK.

Spotkanie takie kończące rok imprez turystycznych charakteryzuje się podsumowywaniem tego co zrobiło się w tym czasie. Takiego sprawozdania z działalności Klubu za mijający rok dokonał prezes E. Halo. Podsumowanie wypadło zadowalająco, rok był bogaty w ciekawe imprezy turystyczne. Kilkoro naszych koleżanek i kolegów zostało uhonorowanych wyróżnieniami i dyplomami, są to kol Agata Karwowska , Jan Ślazik, Andrzej Semen, Krzysztof Karwowski, Beata Wojnar, Krzysztof Kmiecik, Marek Sadowski.

Szczególne odznaczenia od Komisji Zarządu Głównego PTTK, tj. Odznakę Honorowego Przodownika Turystyki Górskiej otrzymali: kol. Eugeniusz Halo, Marian Raichel i Jan Dyb oraz Medale Komisji Turystyki Górskiej Zarządu Głównego za zasługi dla kol. Z. Wyżga i Berski Władysław. Odznaczenia wręczył Pan Jerzy Gajewski. Wszystkim serdecznie gratulujemy.

W dalszej części spotkania tradycyjnie połamaliśmy się opłatkiem, życząc sobie dużo zdrowia, radości i uśmiechów na dni pogodne i deszczowe oraz ciekawych wspólnych wędrówek.

Po części oficjalnej wszyscy gościliśmy się przy wigilijnym poczęstunku oraz wspólnie śpiewaliśmy kolędy. Członkowie KTG którzy wspólnie wędrują po górach bardzo chętnie spotykają się również na "opłatku", bo wszyscy jesteśmy "turystyczną rodziną" i życzymy sobie wszystkiego dobrego.

A. i K. Karwowscy

Spotkanie Opłatkowe KTG - podsumowanie 2009 r.

Pewnego grudniowego dnia przybyłem do Oddziału PTTK w celu zapisania się na kolejną wycieczkę. Ku mojemu zaskoczeniu zostałem wtedy zaproszony na doroczne Spotkanie Opłatkowe Klubu Turystyki Górskiej. Zaskoczenie było tym większe, iż na wyprawy z KTG chodzę już od ponad dwóch lat. Nie wypadało odmówić.

Po ponad czterech miesiącach od ostatniej wyprawy z KTG, nadszedł dzień spotkania. Fakt latania wokół bloku w poszukiwaniu klubu możemy pominąć:). Z lekkim opóźnieniem dotarłem na miejsce. Przy wejściu stały uśmiechnięte i znajome twarze. Wchodzę dalej i widzę pokój pełen ludzi oraz stół pełen smakołyków.

W spotkaniu brali udział członkowie KTG, uczestnicy wycieczek organizowanych przez KTG oraz zaproszeni goście. Mieliśmy zaszczyt gościć wieloletnich działaczy Hutniczego Oddziału PTTK oraz oficjeli z Zarządu Głównego PTTK.

Spotkanie rozpoczął prezes Hutniczego Oddziału p. Eugeniusz Halo, który uścisnął mi dłoń przy wejściu. Prezes podsumował rok 2009. Następnie nadeszła część oficjalna. Kilka osób otrzymało szczególne odznaczenia od Komisji Zarządu Głównego PTTK, tj. Odznakę Honorowego Przodownika Turystyki Górskiej.
Później nastąpiło tradycyjne połamanie się opłatkiem. Dostałem mnóstwo szczerych życzeń zdrowia, szczęścia i wspaniałych górskich wypraw. Szczególnie jednak utkwiły mi w pamięci życzenia weteranów - ludzi z 50-letnim stażem w PTTK, osób, które poświęciły prawie całe życie na promowaniu turystyki - usłyszałem od nich wiele ciepłych słów. Życzyli mi wytrwałości, a oprócz tego położyli we mnie swoją nadzieję, żeby dzięki takim jak ja, duch górski nie zginął. Jak wiadomo mało młodzieży łazi po górach, sam dobrze wiem jak trudno jest namówić koleżankę czy kolegę. Słowa weteranów wlały też we mnie mnóstwo sił do działania, m.in. w pisaniu tego bloga. Do tego mogę powiedzieć, że jak tylko zdam maturę zacznę ubiegać się o uprawnienia przodownickie. Po opłatku wszyscy gościliśmy się przy wigilijnym poczęstunku oraz wspólnie śpiewaliśmy kolędy. Nasze spotkanie można podsumować jednym zdaniem:

"Członkowie KTG którzy wspólnie wędrują po górach bardzo chętnie spotykają się również na "opłatku", bo wszyscy jesteśmy "turystyczną rodziną" i życzymy sobie wszystkiego dobrego"

cyt.: A. i K. Karwowscy

Podsumowanie:

Jak już wiadomo, mijający rok był obfity w imprezy turystyczne, przede wszystkim dla mnie. Rozpocząłem go styczniowym wyjazdem w Tatry, a zakończyłem na królowej Beskidów. W sumie 12 wyjazdów, w tym 10 z KTG i razem daje to (tylko) 14 dni spędzonych w górach. Mimo to pamiętam każdy z tych dni, i nie żałuję żadnego z wyjazdów.

A co najbardziej utkwiło mi w pamięci?

Po pierwsze styczniowy dupozjazd z doliny Pięciu Stawów.

Po drugie i najważniejsze, 3 najpiękniejsze wyprawy w tym roku;
lipcowe Pieniny z przepięknym słońcem i widokami, zdobycie Rysów - (udało się!) - od dawna o tym marzyłem, spełnianie marzeń jest cudowne, a jeśli zrobiło to się w deszczu i gradzie to tym bardziej! Czuję, że znów mógłbym pisać o tej obfitującej w niespodzianki wyprawie. A trzecią z tych najpiękniejszych wypraw jest oczywiście Słowacki Raj i jego drabinki oraz lodowo-lodowa Dobszyńska jaskinia.

A po trzecie to czekam niecierpliwie na 2010 rok. :)

Jeżeli czytasz tego bloga, a chciałbyś/chciałabyś wybrać się z nami na górską wędrówkę to serdecznie zapraszam !

Najbliższe wyprawy:
10 I 2010: Gorce zimą: Turbacz (1310 m)
23 I 2010: Pieniny: Szczawnica - Piwniczna
Jeżeli tylko masz czas, chęć i ochotę jeszcze raz gorąco zapraszam !
Kontakt do biura oddziału: http://www.pttkhts.hg.pl/kontakt.html
Nie siedź w domu, idź na wycieczkę i do zobaczenia w górach !