49 CENTRALNY RAJD HUTNIKÓW
"RZEPEDŹ - 2011"
Klub Turystyki Górskiej "WIERCH"

KRAKOWSCY TURYŚCI NA MECIE 49 CRH
W RZEPEDZI

Hej! Przybyli potańczyć na rajdzie w Rzepedzi
By się Wam pokazać z tej krakowskiej ziemi.

KTG WIERCH przed wejściem na metę Rajdu

Pod takim przewodnim hasłem zaprezentowała się drużyna KTG "WIERCH" na mecie 49 CRH w Rzepedzi.
Cała grupa turystów chętnie i z wielkim zaangażowaniem, wzięła udział w przygotowaniach do występu, później w samym zaprezentowaniu się, a także we wszystkich zaproponowanych przez organizatorów konkursach sprawnościowych. Dzięki dużemu zaangażowaniu, wywalczyliśmy 3 wysoką pozycję, wśród drużyn przybyłych na metę.
Mimo niecodziennego zadania dla moich turystów, jakim było zatańczenie kilku figur do "Krakowiaka", tańczący wczuli się w rolę i zadanie wykonali znakomicie. Najbardziej cieszy to, iż taniec ten i występ, sprawił wszystkim wielką frajdę i przyjemność.
Z radością i zadowoleniem wystąpiliśmy w strojach krakowskich. Postacie z krakowskich legend czyli Lajkonik, Smok Wawelski, Szewczyk Dratewka, nie tylko wzbogacali nasz występ, ale również całe popołudnie zabawiali gości i turystów przybywających na metę rajdu.
Pogoda sprzyjała zabawie i tańcom do wieczora.

Ale zacznę mój opis od pierwszego dnia.
Wyruszyliśmy z Krakowa o godz. 12-tej i bez przeszkód dotarliśmy do miejscowości Chyrowa w Beskidzie Niskim. Zwiedziliśmy miejscową cerkiew i następnie fragmentem Głównego Szlaku Beskidzkiego, udaliśmy się grzbietem Chyrowej do Pustelni św. Jana z Dukli. Wędrówka przez kwitnące łąki, z widokami na pobliskie wzgórza były wielką przyjemnością.

Następny dzień to kilka decyzji co do trasy górskiej, podejmowanych "na gorąco", w związku z padającym od rana deszczem. Po "naradzie starszych" zapadła decyzja, że jednak jedziemy w Bieszczady i wychodzimy na Połoninę Wetlińską. Tam przy "Chatce Puchatka", mimo niskich chmur zasłaniających widoki i zimnego wiatru, zapada dalsza decyzja, że idziemy grzbietem połoniny do Przełęczy M. Orłowicza. Opłaciło się zaryzykować, bo już kilkaset metrów od schroniska, chmury rozpierzchły się, wyszło słońce i ukazały się piękne widoki. Na przełęczy zapada decyzja, że część grupy wychodzi jeszcze na Smerek, a część schodzi czarnym szlakiem do Jaworzca. Nie odpuszczamy realizujemy nasz plan w całości. Na Smreku robimy zdjęcie grupowe, a jakże z figurą taneczną z krakowiaka. Także schodzimy do Bacówki PTTK na Jaworzcu. Wspomnę jeszcze, że w odwrotnym kierunku do naszego marszu, minęło nas kilkudziesięciu, a może nawet więcej, biegaczy Rajdu Rzeźnika. Pozdrawialiśmy ich, życząc dużo sił, gdyż biegli bez przerwy z Komańczy do Ustrzyk Górnych (ok. 70 km.)

[Rozmiar: 7720 bajtów]Dzień trzeci- to z racji, że wcześniej mamy stawić się na mecie rajdu i rozpocząć rywalizację w konkursach, trasa górska jest stosunkowo krótka, ale za to ciekawa i zaskakująca.
Wyruszamy z Nowego Łupkowa szlakiem Wojaka Szwejka do Łupkowa. Trasa piękna widokowo, wzdłuż drogi masa różnych, kolorowych kwiatów, które zbieramy w drodze powrotnej na wianki i bukiety dla Krakowianek. Zaskakujący jest moment kiedy wychodzi się z łąk, a naprzeciw wyłania się potężny zadbany dworzec kolejowy w Łupkowie. Na dworcu u dróżnika podbiliśmy pamiątkowe pieczątki. Parę metrów dalej odwiedziliśmy "Szwejkowo" - agroturystyczne gospodarstwo Krysi Rados. Zapoznaliśmy się z historią Jej przybycia w Bieszczady, za przyczyną naszego kolegi Kazia. Potem wracamy ukwieceni na metę rajdu i (patrz początek).

Niedziela budzi nas piękną słoneczną pogodą. Po śniadaniu wyruszamy do Komańczy, zwiedzamy Izbę Pamięci poświęconą Prymasowi Stefanowi Wyszyńskiemu w klasztorze ss. Nazaretanek i zapoznajemy się z historią Jego pobytu tutaj.
Następnie wyruszamy czerwonym szlakiem na Wyhalowski Wierch, Kamień. W czasie drogi duże błoto spowalnia naszą marszrutę. Z Kamienia szlakiem Wojaka Szwejka wyruszamy na Rzepedkę, ale trasa jest fatalnie oznakowana, więc przez piękną łąkę schodzimy do nieistniejącej wsi Przybyszów. Odnajdujemy miejsce po cerkwi i pojedyncze nagrobki cmentarza. Idziemy do Karlikowa, skąd zabiera nas autobus w drogę powrotną do Krakowa. Po nieco dłuższej trasie przejazdu (ma to związek z korkami na drodze), szczęśliwi, naładowani nowymi emocjami, wracamy do swoich domów, rodzin.

Bardzo chciałam podziękować wszystkim uczestnikom grupy rajdowej KTG "WIERCH", za wspólne wędrowanie po szlakach górskich, za miło wspólnie spędzony czas, za wkład każdego włożony w przygotowanie występu, za miłe słowo i gest, za pomoc. Ogólnie za duże zaangażowanie i dyscyplinę. W naszej grupie uczestnikami były również dzieci. Najmłodszą uczestniczką w grupie, nawet na całym rajdzie była 3 miesięczna Natalka. Przyjechała z rodzicami i dziadkami.
Dziękuję Teresie - za Lajkonika, Wiesiowi - za smoka, Alicji - za Krakowiankę, Maciejowi - za Szewczyka i wszystkim tańczącym i śpiewającym, niosącym emblematy, Grzesiowi za oprawę muzyczną. Wszystkim z całego serca dziękuję i mam nadzieję ,że na przyszły rajd jesteśmy umówieni. Dziękuje kierowcy Tadeuszowi za bezpieczny i sprawny transport.

Pozdrawiam Agata Karwowska.
Do zobaczenia.

Chyrowa - Pustelnia św. Jana
23 czerwca 2011

23.06.2011 Chyrowa - Grzbiet Chyrowej BW.02 7 Tak
23.06.2011 Grzbiet Chyrowej - Pustelnia św. Jana BW.02 3 Tak

Połonina Wetlińska - Bacówka PTTK Jaworzec
24 czerwca 2011

24.06.2011 Przełęcz Nad Brzegami Górnymi 872 m - Schronisko PTTK na Połoninie Wetlińskiej 1228 m BW.03 3 Tak
24.06.2011 Schronisko PTTK na Połoninie Wetlińskiej - Połonina Wetlińska 1255 m BW.03 11 Tak
24.06.2011 Połonina Wetlińska - Przełęcz Orłowicza (1099 m) BW.03 3 Tak
24.06.2011 Przełęcz Orłowicza - Smerek 1222 m BW.03 3 Tak
24.06.2011 Smerek - Przełęcz Orłowicza 1099 m BW.03 2 Tak
24.06.2011 Przełęcz Orłowicza - Krysowa 840 m BW.03 5 Tak
24.06.2011 Krysowa - Bacówka PTTK Jaworzec BW.03 2 Tak

Nowy Łupków (PKP) - Nowy Łupków - Nowy Łupków (PKP)
25 czerwca 2011

26.06.2011 Kamień - Karlików BW.02 6 Tak
Relacja Fotograficzna - Agata Karwowska
Relacja fotograficzna - Krzysztof Kmiecik
Relacja fotograficzna - Renata Martemianow