OKOLICE RACŁAWIC
6.04.2008 r.

W dniu 6 kwietnia 2008 roku wycieczkę w OKOLICE RACŁAWIC przygotował i poprowadził Kol: Tadeusz Różycki.

Pod Racławicami

Trasa:

Na trasie

Moniczka Idz:

Jestem pod wielkim wrażeniem dzisiejszego wyjazdu. Tadziu Różycki przeprowadził z nami solidną lekcję historii i myślę, że szybko jej nie zapomnimy i gdyby na takie lekcje zabierać młodzież szkolną, to znajomość historii i geografii naszego kraju byłaby znacznie lepsza. Cóż mam jeszcze napisać, wokół towarzyszyły nam piękne widoki. Zaorane pola, które mają różne odcienie brązów, część zielonych, część dopiero zaczyna się zielenić i tereny, które nie można rolniczo użytkować, a które bardzo lubimy - głębokie, trudno dostępne wąwozy, (którymi to szliśmy sobie na skróty) i towarzyszył nam śpiew skowronków, w lasach kwitną już zawilce i wreszcie mamy wiosnę. Niedziela minęła nie wiedzieć kiedy i to jak miło minęła i akumulatory naładowane na nowy tydzień:)

Pod Kopcem

Marcin Siek:

Wycieczkę rozpoczęliśmy z miejscowości Wrocimowice. Na miejscu zwiedziliśmy zabytkowy kościół i poznaliśmy jego ciekawą historię. Następnie przeszliśmy na pobliski kopiec rycerza Marcina z Wrocimowic gdzie stoi ogromny krzyż upamiętniający 590 rocznicę bitwy pod Grunwaldem. W średniowieczu znajdował się tam warowny zamek. Kolejnym punktem naszej wędrówki był Kopiec Kościuszki. Następnie udaliśmy się w stronę miejscowości Dziemierzyce gdzie pod pomnikiem Bartosza Głowackiego stojącego na armacie, usłyszeliśmy historię bitwy pod Racławicami opowiedzianą przez okoliczną mieszkankę. Następnie odwiedziliśmy mogiły bohaterskich kosynierów, którzy polegli w tej walce. Zapaliliśmy tam znicze i poszliśmy w stronę Racławic. Po drodze nie obyło się bez ogniska i pieczonych na nim kiełbasek. Dzięki sprzyjającej pogodzie i bardzo dobrej organizacji przewodnika, wycieczkę uważam za bardzo interesującą i udaną. Pozdrawiam wszystkich uczestników wycieczki.