Beskid Mały
19.01.2013 r.

Prowadzący: Stefan Jurkowski

Andrzej

Udana wycieczka. Było nas mało, niektórych zmogła grypa inni przestraszyli się zimy. Warunki prawdziwie zimowe, śnieg miejscami po kolana, na drzewach szadź, trochę brakowało słoneczka, wtedy wszystko nabiera rumieńców. Droga wcale nie taka łatwa, od Rzyk Praciaków prawie przez półtorej godziny wspinamy się ostro pod górę-żółty szlak. Trasa przetarta przez podobnych nam - pozytywnie do życia nastawionych ludzi.
Po osiągnięciu grzbietu Smrekowica (880 m npm) było już tylko pięknie !!! Wreszcie można pooddychać czystym powietrzem, wolnym od śmierdzącego smogu i uspokoić bicie serce. Spacerowaliśmy w zimnej mgle niczym w białym obłoku. Nasze orły powędrowały w kierunku groty Komonieckiego i wodospadu Dusicy, a my czerwonym szlakiem poszliśmy w kierunku Leskowca. Będąc niedaleko Leskowca nawet przywitało się z nami słoneczko, niestety tylko się przywitało i zaraz schowało się za gruba warstwą chmur. Na Groniu Jana Pawła II udawaliśmy, że obserwujemy dalekie pejzaże.
W schronisku rozgrzaliśmy się góralska herbatką, gorącą kwaśnicą, podzieliliśmy się wrażeniami z przebytej drogi i przyszedł czas na zejście w dół do Rzyk Jagódek. Przyjechaliśmy do Krakowa i czekamy na następną wycieczkę