Luboń Wielki

Ilość uczestników: 33
Pogoda: wiosenna
Pod schroniskiem na Luboniu Wielkim

Na rozpoczęcie sezonu wybrano niepowtarzalną, piękną górę Beskidu Wyspowego - Luboń Wielki.
W sobotę 19 kwietnia 2008 tradycyjnie z parkingu koło dawnego kina Światowid, wyruszyła grupa 33 turystów, których nie wystraszyła panująca od kilku dni deszczowa pogoda.
Dojechaliśmy do Rabki Zaryte na godz. 1000 i tu rozdzieliliśmy się na dwie grupy. Pierwsza grupa pod wodzą Eli Olszewskiej i Joli Pustułki szlakiem zielonym wędrowała na szczyt Lubonia. Druga część grupy wybrała ambitną wspinaczkę przez "Perć Borkowskiego", również na szczyt Lubonia.
W trakcie wędrówki aura była dla nas łaskawa- deszcz przestał padać, mgły usadowiły się w dolinach, natomiast odsłoniły się w swej krasie szczyty Beskidu Wyspowego, Gorców, Tatr i Beskidu Średniego. Te piękne widoki podziwialiśmy z trasy, jak również ze szczytu Lubania.

W uroczym, o niepowtarzalnym wyglądzie schronisku podbiliśmy pieczątki w książeczkach GOT, wypiliśmy herbatkę. Po dłuższym odpoczynku wypełnionym sesją zdjęciową i opisywaniu panoramek przez świeżo upieczonych Przodowników GOT Elę, Jolę, Darka, Andrzeja, Janusza, ruszyliśmy w dalszą drogę. Grzbietem Lubonia Małego, podziwiając panoramę Tatr dotarliśmy już w deszczu do Naprawy Górnej, gdzie czekał na nas autobus. Troszkę przemoczeni, ale w pełni zadowoleni z udanego rozpoczęcia sezonu turystycznego wróciliśmy do Krakowa.